donderdag 12 april 2012

Vorige week is het er niet van gekomen dus nu maar bericht van 2 weken:
Uit de mail van 2 april:
Mijn doel is elke dag minimaal 1 Boek van Mormon uit te geven op de straat. En zaterdag waren we op de straat al voor een uur. Het lukte werkelijk niet. Op eens kreeg ik het idee hey waneer ik gewoon met zoveel mensen mogelijk spreek dan zit er toch wel 1 tussen die het aanneemt. I missed the point. En we waren voor nog een uur bezig maar niemand had zelfs interesse om het te ontvangen. Dan begereep ik of beter gezegt kreeg een klap op het achterhoofd van hey wat ben je aan het doen man. Ik vroeg de hemelse vader in een kort gebeet om hulp en de eerste persoon die ik kon onderscheppen was een man van india. Hij leek gehaast en ik vroeg hem wat hem vrolijkk maakte in zijn leven hij reageerde daarop alles ik ben altijd vroolijk. Daarop vroeg ik maar wat is het dat je zoveel vreugde brengt? God antwoorde hij en liep verder. Waarop ik hem naar riep we hebben een boek over God, Het boek van Mormon. waarop hij uitriep ik geloof in je boek en ik riep terug we willen het je geven in het engels, gratis. Hij sprak engels en ik heb altijd een engels kopie daarbij. Hij rende terug en zeggende, You make me an offer i can't refuse. Terwijl hij het in zijn rugzag deed probeerde ik hem nog snel te vertellen waarom het boek van Mormon gaat. Hij dacht het was gaaf en zou het zeker lezen. Dan rende hij weg hij had zeker haast. Dan keek ik op mijn horloge en zag dat dat lettelijk de laatste persoon was waarmee we hadden kunnen spreken omdat we moesten snel naar Generaale Conferentie. Dat was weer een getuigennis bouwer dat dit het werk des heren is.
Verder was dit werkelijk voor mij de beste Gen.Conf. die ik ooit heb bijgewoont. Het was zoooooooo gaaf en geestelijk. Het knalde van het scherm. This Church is so Freaking true!!!!

Uit de mail van 10 april:
Ik heb ontdekt hoe je het beste met mensen kunt praten. Zij eerlijk en direkt. Ik loop nu gewoon op iemand af en vraag hem hoe het met hem gaat en zeg dan in zijn gezicht dat ik met hem spreken wil of dat ik het gevoel had dat ik met hem moest of zou spreken. Ik heb daarmee veel succes gezien.

Ook heb ik veel gehoord dat mensen gelukkig zijn en onze boodschap niet gebruiken.
Dan vraag ik gewoon of ze morgen nog gelukkig zijn? Dan zeggen ze dat ze dat niet weten , waarop ik kan zeggen. Ik ben morgen gelukkig. en overmorgen. Maar morgen kan je dood zijn zeggen ze dan. Dat is dan een mooi punt om getuigennis te geven dat de Dood mij niet van mijn geluk kan beroven. Mijn geluk is niet aards dat gestolen kan worden. Mijn geluk is hemels, daar waar geen dief kan komen. Gelooft u dat na de dood we gelukkig kunnen zijn? Antwoord: Alma 40:10,11.

Dit evangelie is trouwens zooooo waar. Ik heb een toespraak gehoord over de dode zeerollen en dat het bewijst dat onze kerk waar is. En alle kerken hebben problemen met wat op deze rolle staan. Ook hebben ze rollen gevonden die zo 70 na christus in de buurt van Egypte leefde en daar ook tempels hadden en doop voor de doden deden en in de tempel een ruimte genaamt de Spiegel Kamer waar man en vrouw niet alleen voor nu maar ook voor toekomstige werelden konden trouwen. Dat laat ook zien dat er nog werelden moeten komen. Ook hete de verordening die daar werden gedaan niet anders te vertalen als , Entdownment. En deze Komran mensen bij de dode zee van de rollen hadden een kerk organisatie met aan het hoofd 3 die ze de presiedentschap noemde en daaronder 12 met het priesterschap van Melchizedek en hadden kleine gemeentes met aan het hoofd van elke een Bisschop. Het woord Bischop is Pre-nieuw testament. Het geeft bericht op deze rollen dat jesus daar was omdat deze groep begon 200 jaar voor christus. Je hadden gezien dat De joden het niet meer hadden en gingen naar Koemran om daar 20 jaar te bidden voor een profeet en die kwam dan ook en hij hete de Leraar. (Geen naam) Hij legde de schriften uit en herstelde alles. Hij wert vermoortd door de joden maar de mensen van Koemran zeiden dat hij verzegelde zijn werk met zijn bloed. (Joseph Smith ook)

De hadden doopvonten en waneer je je wou laten dopen moest je eerst een geprek hebben met de bischop om te kijken of je waardig was. Dan wert je gedoopt in dit vont van iemand die de Volmacht had of het Priesterschap. Hij dompelde je helemaal onder en dan weer op.

Ze hadden een welvaarts program en het is hoogst waarschijnlijk dat Johannes de Doper bij hun had geleept. Het zegt in de bijbel alleen dat hij in de wildernis leefde. Dat kan zeer goed zijn. Deze mensen noemde zichzelf de heiligen. Ze hadden een tempel waarover ze niet veel zeggen alleen dat ze witte kleding dargen met een paar extra dingen die heilig zijn. Ze schrijven alleen dat de handelingen en symbolen en verordeningen ermee te doen hebben om bij onze hemels vader terug te komen.
Ze geloofde dat de mens een lettelijk kind van God is en dat we een hemelse vader hebben en een Hemelse M.... (dat schrijf ik niet te heilig je weet wel wat ik bedoel.) Er was een oorlog in het >vooraard daarzijn< (zegt het lettelijk) vanwegen een plan der gelukkig zijn. We zij hier allen met een doel en er is een macht op aarde die ons probeert weg te houden van dit doel. Dit is alles op een lofzangsrol geschreven door de Leraar.

Ze hebben zoveel ontdekt op het amerikaanse continent dat er witte moesten zijn voor de spanjaarden en zo verder. DEZE KERK IS WAAR. Wetenschappers wouden de mensen van Koemran een naam geven en omdat ze zichzelf zoveel maal Heiligen noemen hadden ze besloten de mensen van Koemran de Heilegen van de laatste dagen te noemen omdat dat waren de laatste Heiligen voor de komst van hun en onze Messiahs. Maar die naam moesten ze veranderen omdat er was al een volg of groep die zich zo noemde. Namelijk, ons. En nu berijp ik beter waarom wij de Heilige der laatste dagen zijn voor de tweede komst van Christus. Trouwens, Christus kwam 200 jaar nadat ze zich hebben afgespaltet van de joden. In 2030 is dat ook voor ons. Ik probeer hier natuurlijk niks te voorspellen.
Maar ja. Ik heb nog veeeeeeeeeeel meer ik zou een voorlezing kunnen geven over hoe waar onze kerk is. Ook over het Boek van Mormon en hoe waar die is wettenschappelijk maar ja.