maandag 25 juni 2012

Ter informatie: Vrijdag 20 juli landt Ronan op Schiphol en ZONDAG 22 JULI zal hij in zijn 1e kerkdienst in Nederland over zijn ervaringen vertellen. De dienst wordt gehouden in het kerkgebouw aan de Prinses Irenelaan 51A te Utrecht.
Hiervoor wil ik iedereen van harte uitnodigen.
De avondmaalsdienst begint om 10 voor 12 en duurt tot 1 uur. Na de dienst is er gelegenheid om nog even na te praten in de recreatiezaal.
In de middag ben je ook vanaf ong. 4 uur bij ons thuis van harte welkom, maar dan hoor ik het graag even voor zaterdag 21 juli ivm inkopen doen. Ronans familie is veelal op vakantie, dus het zou leuk zijn als wat van de school- en kerkvrienden kunnen komen. Ik ga hier geen adresgegevens op dit blog zetten, maar ik neem aan dat je me (moeder van Ronan) dan wel weet te vinden. (Evt. via facebook.)

Hieronder een deel uit de mail van Ronan van vandaag:
We hebben bijna geen onderzoekers meer en we zijn naar Nietwalden gegaan en daar deuren en met mensen spreken. We zijn nu in Dallenwill hard bezig waarschijnlijk vandaag klaar en dan Wolfenschiessen en dan Engelberg. In Ob- en Nietwalden was voor een lange tijd zendings werk niet oegestaan en daarom zijn we de eerste in 100 jaar of zo die weer daar zendingswerk doen en de mensen zijn compleet naief van Jehova`s en ons en zijn alle daarom erg open. Hebben een afspraak morgen met een vrouw Teixiane die een autistische zoon heeft die interesse had en een afspraak met ons had gemaakt.
Verder hadden we een vergadering met de bisschop. Wij hebben hem ook vertelt dat waarschijnlijk Luzern voor een tijdje gesloten gaat worden omdat 26 zendelingen naar huis gaan en maar 8 daarvoor in de plaats komen en dat ze daarom een paar gebieden moeten sluiten. Niet leuk voor mij natuurlijk maar ja zo is het nou eenmaal.
Verder heb ik aan komende Donderdag een laatste vergadering met President Miles en dan zie ik hem weer in 2 weken maar dan is het mijn allerlaatste intervieuw. De week daarna krijgen we ook transfer calls en horen we hoe het met ons gebiet zal gaan. Ik ben gespant maar tot dan ben ik lekker aan het zendingswerk doen in Dallenwill en Wolfenschiessen. Ik vindt het heerlijk om nog Old-school zendingswerk te doen voor deze laatste paar weken en niet meer potesiale contakteren en finding-days en zulke dingen.
Ook ga ik hierna naar Zürich omdat we daar een Zone-sport-P-day. Ze komen ook lekker op tijd daarmee omdat ze hebben het ons deze morgen gezecht. En we gaan omdat ik effe lekker nog de andere wil zien en voetbal spelen. Verder is ons mobielte kapot. Nu kunnen weer geen mensen opbellen. Ditmaal is de microfoon kapot en mensen bellen ons en wij kunnen hun verstaan maar zij horen niks van onze kant. Nu hebben we een soort Morph-code zij bellen op en vragen dan vragen en dan druk ik een knop omdat zij dan een Tut-toon dan horen. Tweekeer na elkaar is Nee en Ja is 1-keer toon. Je verstaat al wel dat dat een grote lol met zich mee brengt.