maandag 18 juni 2012

Voor diegenen die het blog van Evalynn niet volgen zal ik een update geven van de situatie. Zaterdag 9 juni heb ik met de zendingspresident van Ronan gebeld omdat zijn lievelingsoom hersendood was verklaard. Het betreft zijn oom uit Amsterdam die ook 'vader'taken overnam in het verleden en waar Ronan af en toe logeerde en heerlijk over ICT mee kon bomen.
Ronan en zijn collega hadden net die week hun mobiele telefoon verloren en waren daardoor onbereikbaar. Dit is achteraf denk ik de voorzienigheid van de Heer geweest, want op zich was het bereiken van hem geen probleem. Wat bleek nl. de zendingspresident zou die middag toch al vanuit Munchen naar Zwitserland reizen en op zondag Ronan in de kerk ontmoeten. Hij kon hem dan meteen persoonlijk op de hoogte stellen. Gezien de heftige reactie die ik verwachtte leek me dit zelfs een veel betere oplossing dan via de telefoon. Achteraf bleek dit helemaal te kloppen.
Zondagavond belde Ronan mij en gelukkig was hij er meteen duidelijk over dat hij zijn zending wilde afmaken. Deze oom is nl. juist van het voor 100% gaan en dingen afmaken, dus om hem te eren wilde Ronan er juist nog een schepje bovenop doen en het zeker afmaken.
Wat ik toen nog niet wist is dat die zondagmiddag de apparaten zijn afgekoppeld en dat zijn oom dus was overleden. Dat hoorde ik pas na het telefoontje van hem. Afgelopen vrijdag was de begrafenis.
De mails van vorige week en deze week stonden dus in het teken van dit overlijden.
Het is in Luzern rond de 30 graden en super warm. Ze zoeken dekking in de schaduw en zweten 's nachts hun bed uit. In Ronans woorden:
"Hoe is het daar ook zo warm als hier we hebben de dag door de Rolladen en zonnenwering naar beneden om de hete eruit te houden anders drijf ik op mijn zweet door de kamer s'nachts."
Verder had hij niet zoveel te melden. Wel 2 nieuwe foto's.
Op 6/6 nog steeds maf.
Posted by Picasa
Op 16 mei in de trein ergens in Zwitserland.
Posted by Picasa