maandag 6 juni 2011

Ik heb eindelijk het wonder en de zegen van het gebed ontdekt. Ik heb mijn hemelse vader nog nooit zo dicht bij me gevoeld. Geweldig. Ik schrijf ook nog een brief naar de wijk.

Leven is geweldig en ik maak hier van eeuwige onderzoekers goede onderzoekers. Ik zeg bij het begin dat mijn karakter zeer direct is en begin gelijk met vragen stellen en opdrachten geven. Ze reageren daar een beetje geschokt op maar ik vertel ze dan waarom die dingen zoals bidden zo belangerijk zijn.

Dan bergrijpen ze het en zijn berijd het te doen. Geweldig. En we vinden zo 5 nieuwe onderzoekers per week en we hebben een zendelings paar ook hier. Ze hebben een onderzoeker die aankomende vrijdsag gedoopt gaat worden. Elder Thomas is 70 of zo en hij zal dopen. Ik ben gevraagt of ik ook in het water kon staan om haar goed onderwater te helpen en weer op. Het rare is alleen dat ik haar afgelopen zondag voor het eerst heb leren kennen. en ik was op zaterdag gevraagt. Ze had gezegt dat ze deze knappe, sterke hollander erbij wou om te helpen. Technisch doop ik dus iemand. Mijn eerste.

Verder verwachten we dat er nog meer onderzoekers gedoopt gaan worden.
Het werk gaat hard hier en ik ben ongelofelijk moe.
Mijn duits gaat beter en beter. Dankzij mijn Collega.

We hebben zo 70 mensen die we nog moeten contacteren omdat ze interesse hadden op de straat.... Van Ebnat geen werk in Basel te veel werk. Ik hou van het werk hier.
Ik heb me nog nooit zo zendeling gevoeld.

Morgen is het afscheid van zijn huidige zendingspresident Condie.
De nieuwe zendingspresident heet Miles.