maandag 3 oktober 2011

LET OP......RONAN VERHUIST DEZE WEEK TERUG NAAR DUITSLAND!!!
(voor het verhaal bij de foto zie onderaan dit stuk)
Het heeft even geduurd dat er weer een nieuw bericht op het blog stond. Het ging even niet zo goed met Ronan doordat hij 's avonds niet in slaap kon komen. Hierdoor lag de focus in de mail op gezondheid en minder op verhalen uit het zendingsveld. Dit was minder interessant om op het blog te zetten, vandaar dat dit het 1e bericht in 2,5 maand is. Gelukkig gaat het inmiddels weer beter. Al blijft het natuurlijk Ronan.......
In zijn eigen woorden:

Ik heb me gisteren zeer diep mijn finger open gesneden. Waneer ik het goed opende dan kon jee een klein deel van mijn bot zien. Lacheeeeeeeeeeeeee!!!! Maar gelukkig kwam net Adréa binnenlopen en hij is arts en had een paar opplakhechtingen daarbij. Dat erop doen was nog lastig omdat het so seer bloede... het stroomde er lettelijk uit. Daarna stopte het zeer snel. Had ik effe geluk.

Waarschijnlijk zal ik nooit een functie zoals district leider krijgen omdat ik al over de 13 maanden ben.
Pres. Miles wil dat die zendelingen al hun interligentie en kennes gebruiken om mensen te vinden en niet om een functie te hoeven kommeren. Ik ga daarom morgen naar waiblingen en zal de aankomende overplaatsing met wat wordt gezegt de beste zendeling van de zending werken. Elder Hamilton. Ik ven zeer opgewonden daarover. Hij is zo een half jaar ouder als ik op zending en ben daar zeer blij mee.
Adress is Benzstr. 10, D-71332, Waiblingen. Waiblingen is naast Ellwangen en Elder Hawker is op de Kaart in het gebied onder me. Dat wordt dus gaaf. Ik heb er zoo zin in weer buiten zwitserland te werken!
Eindelijk! Ik verlaat dit land. De natuur is mooi maar daarmee eindigt het. Ik zou hier zoooo niet kunnen wonen. Dat heeft veel te maken met de Zwitserse mentaliteit. En ook het geld en hoe duur alles is. Aankomende maandag stuur ik een groot paket naar huis. ^.^

Ook nog een verhaal over zaterdag 24 september en een foto van Ronan in actie uit de mail van vorige week:
Afgelopen zaterdag hadden we weer een Display in Zürich waar ik en een ander zendeling (Elder Kuhlo) serieus straat prediken gedaan hebben. Hij had het nog nooit gedaan en was opgewonden om het met mij te doen. Dan zij we naar een soort pleintje gegaan en begon dan en hij gaf dan kaarten uit en toen ik klaar was met te spreken over boek van Mormon ging hij verder over Repentence en gaf ik kaarten uit en zo ging dat door en we hebben 100derde kaarten weg gegeven en hebben over priesterschap gesproken en de grote afval van geloof. Een vrouw was na mijn eerste keer naar me toegelopen en vond dat ik veel moet had.
Zij heeft nu een boek van Mormon in Frans en hebben serieus succes gezien.

Kortom het was geweldig we hadden bijde bijna geen stem meer over na het hele gebeuren. het alles tesamen zo 30 minuten geduurd. Daarna moesten we terug naar de andere omdat we geen kaarten meer hadden. Zie btw foto.