maandag 21 november 2011

Uit de mail van 7 november: Ronan heeft 5 november eindelijk het pakje ontvangen dat ik verstuurd had eind oktober. Op tracktrace kon ik al dagen zien dat het er was, maar dat het nog niet was afgeleverd. Ook een kaart van Evalynn met haar zendingsbestemming erin had hij nog niet ontvangen op 31 oktober, terwijl dat makkelijk had gekund. Op mijn vraag hoe hij het nu toch had ontvangen, kwam het volgende antwoord:
Ik voelde dat ik mijn naam aan de deurbel meost doen en heb dan naast de Kirche Jesu Christi Elders Mijn naam gaeplaatst.
Dat was blijk maar het goede. Kreeg een brief dat mijn pakketje Bij het postkanoor was en heb ze dan gebeld en afgehaald.
Aangezien ik Ronan niet kon bereiken had ik veel gebeden of de Heer hem een ingeving wilde geven zodat het goed zou komen. Dat is dus ook gebeurd. Fantastisch mooi om weer te zien hoe gebed werkt. Vandaar nu in de adressering de naam van de kerk erbij gezet.

Uit de mail van vandaag(21/11). Alles goed hier. Ik en Elder Handley werken zeer hard. Harder als dat ik ooit op mijn zending gewerkt heb.
We hebben sinds afgelopen woensdag 9 nieuwe onderzoekers gevonden en hebben als goal om elke dag een nieuwe onderzoeker te vinden. Ook is het ongelovelijk hoe zeer de heer ons helpt. We hebben zo 12 potensiele onderzoekers gevonden. Die ,oeten we nog steeds opbellen maar we hebben gewoon geen tijd. De eerste paar dagen was ik zeer moe maar nu niet meer zo. Ik begin een beetje eraan gewend te raken al dat werken. We moeten nu gewoon door een tijd van zeer hard werken en vinden zodat we veel afspraken maken en veel beleren. Nu is het dus dat we zeerveel op straat zijn en mensen vinden maar later is het meer geestelijk met veel lessen.
Elder Handley komt uit Wien en daar heeft hij een gebiet met een andere hard werkende zendeling keihard gewerkt om 1 van de meest succesvolste eruit te maken. dat is hun ook gelukt. Nu gaan ik en Elder HAndley dat hier doen. De oogst komt al meer en meer in zicht.
Ons goals is aan einde deze overplaatsing 1 doop om zijn minst te hebben. We hebben al iemand gevonden die veel potensieel heeft op die doopeling te zijn.