maandag 19 december 2011

Belangrijk! Stuur uw post naar het adres in Duitsland aangezien post via het zendingskantoor enorm wordt vertraagd of in het geheel Ronan niet bereikt. Het adres is: Kirche Jesu Christi HLT, Benzstrasse 10, D-71332, Waiblingen. (zie stukje 21/11 mbt mail 7/11) Daarnaast is het aan iedereen toegestaan een mail aan Ronan te schrijven. Hij mag alleen niet terug mailen, maar als je je adres bijvoegd dan schrijft hij a.s.a.p. ronan.van.stokkom@myldsmail.net


Vorige week genomen op 12 december















Dit is Ronan zoals we hem kennen genomen op 21 oktober

-The work of the Lord-

Waneer iemand mij zegt. Het werk dat je doet is tegen God wil (Dat heb ik namelijk al X maal gehoord) dan weet ik heel zeker dat dat niet klopt.
Waarom? Dit is het werk van de Heer.
Gisteren wouden we een nieuwe onderzoeker vinden. (Een onderzoeker is iemand die met ons treffen wil. Die we iets beleerd hebben mee gebeden hebben en een nieuwe afspraak mee hebben + infomatei, telefoon nummer etc.)
Door dat we veel bij leden waren uitgenodigt gisteren hadden we 30 minuten om deze persoon te vinden. We hadden het tot nu toe elke dag gehaald. In 5 weken hebben we 52 nieuwe onderzoekers gevonden. We hebben eigelijk geen tijd voor etensafspraken.

We hadden 30 minuten en wisten dat we werkelijk een wonder nodig hadden om dit doel weer te halen. We hadden een paar gebeden gezecht en liepen herom en spraken met elke persoon die we zagen. Toen de laatste persoon was een jongedame. We spraken haar aan maar ze liep verder. Ik dacht dat ze 1 van die een beetje onbeschofte was die dan doet alsof ze je niet hoord en gewoon verder loopt. Maar op eens draaide ze zich om en begon met ons in engels te spreken.

Wat bleek. We hadden haar al getroffen op straat bij het treinstation en hadden daar met een vriending voornamelijk gesproken.
Ze komt uit Roemanie en we hadden haar belooft haar een Boek van Mormon in Roemanies te geven. We moesten dan rennen voor de trein en hadden zo contact verloren.

Het eerste waarnaar ze vraagde was dat Boek van Mormon in Roemanies. Op eens herinnerde ik me dat we 2 dagen daarvoor een afspraak hadden met een man uit roemenie die dan niet daar was. En dat Boek van Mormon bevond zich nog steeds in mijn tas.
We hebben daardoor haar gelijk daar een les over het boek van Mormon gegeven. Ze was heeeeeeeeeeel erg geintreseerd en we hebben en lid dat uit roemenie komt en een wijk zendeling is. Alles viel lettelijk als een puzzel in elkaar.

En zulke ervariengen heb ik bijna elke dag. Van jongeren die aan het wiet roken zijn en ruig en gevaarlijk doen en dan aan het einde hun sigaretten weg gooien en met ons op de straat mee bidden tot oude omatjes die compleet geen interesse hebben en dan toch met ons treffen en nu een doopdatum hebben. Ik geef mijn getuigennis dat DIT is het werk van de Heer omdat waneer het niet zo zou zijn... dan waarom helpt de Heer ons zoooooooo zeer en werkt ons in geen enkele vorm tegen? Omdat hij zijn eigen werk niet tegenwerkt.

Ik weet dit en getuig dit in de naam van mijn verlosser Jezus Christus. Amen