maandag 7 mei 2012

Uit de mail van vandaag, soms n.a.v. een vraag:
Hoe gaat het in het zendingsveld?
Goed we vinden nieuwe mensen en helpen de leden ook zendelingen te zijn. Ik heb een Workshop geschreven en heb ook ander materiaal om de leden hier te helpen dat te doen wat god van ons wil. Verder nieuwe mensen en veel beleren.

Afgelopen zaterdag ben ik in de Tempel geweest en heb bij de tempel iets gekoopt dat ik al heel lang wou kopen en heb daarvoor geld opgenomen al op vrijdag. En dat is... en kopie van het Aller eerste Book of Mormon. Het is zo gaaf. Alles is precies na gemaakt. Het ziet zo uit alsof het op een echt drukker gedrukt is en de getuigen zijn nog aan het einde en wat ik niet wist is dat de hoofdstuk indeling veel anders waar. 1ste Nephi had bijvoorbeeld maar 7 hoofdstukken en er zijn nog geen versen het is zoals een leesboek.
En wat ik gaaf vin is dat je dit boek in alle filmen ziet en Hyrem Smith en Parley P Prath Wilford Woodreff, John Tanner, Oliver Cowdrey, Emma Smith, Jospeh Smith Sr. en nog veel andere hebben dit exemplaar van het boek van Mormon gelezen. Ik had het al gezien een jaar terug toen ik nog in Basel was. Toen had ik niet genoeg geld. Nu wist ik dat het mijn laatste kans waar en heb me die dan genomen. Ook is het een mooi stuk sier. verder moest ik nog een Gewijdeolie hanger kopen dat was het.

Verder hadden we een normale week. Heb gisteren in een Luther bijbel uit 17de eeuw gelezen. Een lid had het gevonden. Prochtig ding. Ze konden er niet in lezen maar ik kan Altschrift lezen en vond het super.